TBO 26 feb 2015 rsz

Musical-ul The One Born From A Tear revine pe scena ieșeana: joi, 26 februarie la Casa de Cultura a Studentilor

În urma succesului extraordinar de care s-a bucurat premiera musical-ului The One Born From A Tear din cadrul Festivalului Muzicii Românești de anul trecut, organizatorii evenimentului, Facultatea de Interpretare, Compoziţie şi Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” alături de Casa de Cultură a Studenților din Iași și-au unit din nou eforturile pentru o nouă reprezentație. Spectacolul va avea loc pe scena Casei de Cultură a Studenților joi, 26 februarie 2015, orele 19.

Publicul ieșean se va bucura de acces gratuit, evenimentul fiind un proiect educațional din cadrul Stagiunii muzicale a Universității de Arte ieșene.
Musical-ul The One Born From a Tear (Cel născut dintr-o lacrimă) de Dan SpînuLibretul: adaptare după basmul Făt frumos din lacrimă de Mihai Eminescu
Versificaţia: Ramona Cojocaru, Dan Spînu, Codin Deboveanu
Regia: Dan Spînu
Orchestra și Corul Universității de Arte „George Enescu”
Dirijor: Bogdan Chiroşcă
Dirijorul corului: George Dumitriu

Soliști:

Alexandru Grosu, tenor

Mihai Popistaşu, tenor

Cristina Toşu, soprană

Andra Botez, soprană

Maria Păuleţ, mezzosoprană

Alexandru Iosipescu, tenor

Roxana Balcan-Apetroaie, mezzo-soprană

Roluri secundare:

Liviu Mihail, bariton

Alexia Urtoi, voce de copil

Secţia ritmică:

Daniel Dragomirescu, chitară

Paul Pintilie, pian

Marian Huţanu, sintetizatoare

Dan Spînu, chitară bas

Mihai Tăbârcă, baterie

„Musical-ul The One Born From A Tear are ca libret o adaptare a basmului Fat-Frumos din lacrimă de Mihai Eminescu.

Stilistic şi estetic el se înscrie in coordonatele musical-lui modern, propunând o fuziune între limbajul specific genurilor vocal-instrumentale dramatice (opera, opereta) şi cel propriu genurilor aşa-zise de divertisment, în forma lor modernă (jazz, rock şi pop). Aceasta fuziune se regăseşte şi în plan orchestral, alături de o orchestra simfonică folosindu-se o secţie ritmică modernă, alcătuită din pian, sintetizatoare, chitară electrică tratată cu diverse efecte electro-acustice, chitară bas si baterie.

Tot specifice musical-ului modern sunt folosirea emisiei naturale în cazul soliştilor, preluată din genurile pop/rock precum şi cultivarea performanţei vocale (ca ambitus şi dinamică). Utilizarea limbajului muzical, instrumentelor şi manierei de interpretare proprii genurilor rock/pop contemporane într-o lucrare vocal-instrumentală dramatică reprezintă, dacă nu o premieră, o raritate în România. Formatul este cel propriu genului de operă, lipsind momentele vorbite, format prezent frecvent în peroada modernă a genului de musical, în special în creaţia compozitorilor europeni.

Folosirea de proiecţii video, efecte sonore şi de lumini întregește caracterul modern al acestei lucrări.” (Dan Spînu)

Născut în 1967, la Iași, Dan Spînu a studiat mai întâi la Universitatea Politehnică (Facultatea de Tehnologie a Construcțiilor de Mașini), apoi la Universitatea de Arte G. Enescu, secţia jazz şi muzică uşoară, coordonată de prof. Romeo Cozma. În același timp, cânta la chitară bass în Ansamblul de Jazz al Universităţii de Arte George Enescu. A câştigat Trofeul Teiul de aur în 1995, la secţiunea compoziţie şi a luat Premiul I la Concursul Naţional Studenţesc de Creaţie pe teme de Jazz R. Oschanitzki în 1996.

După absolvire, Dan Spînu a intrat în Cannabis, o formaţie de blues şi rock, cu care a avut turnee în toată țara. În 2001 a participat la Festivalul Mamaia, cu o piesă compoziţie proprie Dan Spînu. Un an mai târziu, trupa s-a destrămat întrucât trei dintre membrii ei au emigrat în Canada.

Membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, Dan Spînu şi-a cultivat constant şi pasiunea de compozitor. Astfel, a realizat muzica originală, sub formă de musical, la două piese de teatru, puse în scenă de Teatrul Naţional din Iaşi. Începând cu anul 1999 şi-a materializat calităţile de compozitor, aranjor şi inginer de sunet în mai multe albume, de genuri muzicale diverse, apărute la casele de producţie Soft RECORDS şi ROTON.

Între 2004 şi 2006 a avut activitate de inginer de sunet la Casa de Cultură a Studenţilor, soldată cu numeroase albume de muzică populară cu Orchestra Doina Carpaţilor. Înregistrări regulate a avut şi cu ansamblurile artistice ale Filarmonicii de Stat din Iaşi, cu corul şi soliştii Operei de Stat Iaşi (printre care şi dublul album aniversar-50 de ani de la înfiinţarea Operei Iaşi), înregistrări şi transmisii în direct de muzică de jazz în cadrul ediţiilor Festivalului de Jazz R. Oschanitzky.

Timp de şapte ani (2001-2008) a fost regizor-muzical la Radio Iaşi. La Conservator a început să predea în calitate de colaborator din 2005, iar din 2008 ca asistent, o dată cu înscrierea la doctorat. Își susține teza finală în 2013, cu musical-ul The One Born From A Tear.

A introdus studenţilor două cursuri noi, intitulate Procesarea sunetului asistat pe calculator şi Regie de sunet.

Intrarea este liberă!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *